99% korting in ‘The Mad Rush’
concept, strategie, productie, communicatie
Kleding maken is mensenwerk, helaas gebeurt dit nog altijd onder slechte omstandigheden. Lage lonen, strenge regels en extreme overuren. Om de consument bewust te maken van de arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie openden we een sweatshop midden in de Kalverstraat in Amsterdam.
Door een sweatshop na te bootsen, wilden we mensen in Nederland laten ervaren hoe de laaggeprijsde kleding, die in diezelfde winkelstraat te koop is, wordt gemaakt. De fabriek lag verscholen aan de andere kant van een pashokje in de hippe conceptstore ‘The Mad Rush’. Dit confronteerde het winkelend publiek met de schaduwzijde van de mode-industrie. En gaf haar handvatten om zelf een positieve bijdrage te leveren.
Door de veelvuldige aandacht van de pers en het delen op social medio heeft de campagne heeft uiteindelijk 39 miljoen mensen bereikt.
Samen met
Ester Serrano, co-creatie
Geert Jan Davelaar, Schone kleren campagne
Emma Herman, Mama Cash
Marleen van der zanden, grafisch ontwerp
150 vrijwilligers
Meer weten over dit project?
Susanne vertelt je er graag meer over.