99% korting in ‘The Mad Rush’

Schone Kleren Campagne

concept, strategie, productie, communicatie

 

Kleding maken is mensenwerk, helaas gebeurt dit nog altijd onder slechte omstandigheden. Lage lonen, strenge regels en extreme overuren. Om de consument bewust te maken van de arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie openden we een sweatshop midden in de Kalverstraat in Amsterdam.

 

Door een sweatshop na te bootsen, wilden we mensen in Nederland laten ervaren hoe de laaggeprijsde kleding, die in diezelfde winkelstraat te koop is, wordt gemaakt. De fabriek lag verscholen aan de andere kant van een pashokje in de hippe conceptstore ‘The Mad Rush’. Dit confronteerde het winkelend publiek met de schaduwzijde van de mode-industrie. En gaf haar handvatten om zelf een positieve bijdrage te leveren.

 

Door de veelvuldige aandacht van de pers en het delen op social medio heeft de campagne heeft uiteindelijk 39 miljoen mensen bereikt.

Samen met

Ester Serrano, co-creatie

Geert Jan Davelaar, Schone kleren campagne

Emma Herman, Mama Cash

Marleen van der zanden, grafisch ontwerp

150 vrijwilligers

Meer weten over dit project?

Susanne vertelt je er graag meer over.

susanne@wijstudio.nl
06 1987 4004