‘Een luisterend oor kan al wonderen doen’

GGD Amsterdam / Thrive

co-creatie sessie, strategie, visuele identiteit, interactie ontwerp, content ontwerp, grafisch ontwerp, beeldredactie

 

Er zijn in Amsterdam steeds meer mensen die te maken krijgen met psychische problemen. Dit kan bij henzelf zijn of de mensen om hen heen. Daarom is GGD Amsterdam een beweging gestart rondom dit thema: ‘Thrive Amsterdam Mentaal Gezond’. Wijstudio werd gevraagd te helpen met het ontwikkelen van de huisstijl en de website van Thrive Amsterdam. Met daarbij de kanttekening dat de website binnen drie weken gerealiseerd moest zijn. Na een gezamenlijke creatieve sessie kwamen we tot de kern van een communicatiestrategie, brachten we doelgroepen in kaart en bepaalden we de content en hiërarchie van de  website. Door een nauwe samenwerking konden we dat razendsnel uitbouwen tot een frisse visuele identiteit en een reeks middelen, die kunnen meegroeien met de groei van de beweging.

 

Een dynamische slogan zorgt ervoor dat er een dialoog ontstaat om psychische problemen bespreekbaar te maken. Het doel is de mentale gezondheid en veerkracht van de Amsterdammer te bevorderen. Dit bleek extra hard nodig in tijden van Corona. Bij de door Hammerfest ontwikkelde social media campagne maakte wij de website corona.thriveamsterdam.nl

 

 

Samen met

Judith de Gelder, GGD amsterdam

Marjolein Martens, GGD Amsterdam

Esther Kok, Cliëntenbelang Amsterdam

Baba Touré, Hammerfest

 

Meer weten over dit project?

Susanne vertelt je er graag over.

susanne@wijstudio.nl
06 1987 4004