Strategie, corporate story, merkidentiteit, huisstijl, tone of voice, schrijfwijzer, brandbook, UX design, social media, signing, wanddecoratie, fotografie, beeldbank, illustratie, motion design
Autobestickeren.com, Anita Bode, Linda Huijsmans, Isabell Janssen, Teun Kunen, Juliet van der Lugt, Judith Rook, Marlous van Rossum
Wij de Venen is het bestuur van 12 basisscholen geworteld in het randstelijke Groene Hart. In een energieke sessie haalden wij op waar Wij de Venen voor staat. Door Linda Huijsmans verwoordt in een aansprekende corporate story: ‘Bij Wij de Venen staat Wij voorop. Wij staan met beide benen op de grond en kijken met een open blik naar de wereld. Wij bieden plaats aan álle kinderen. Dat vraagt om energieke leiders en stevige medewerkers, die uitgaan van de kracht van samen en ruimte bieden aan eigenheid en eigenzinnigheid.’
‘WIJ de Venen staat voor GOED onderwijs, waarin samen Groeien, Ontwikkelen, Ervaren en Delen centraal staan. Want samen werken wij nóg beter.’ Met dit motto in ons achterhoofd gingen we aan de slag met fotografie voor de beeldbank, én de ontwikkeling van een illustratiestijl te gebruiken als beeldmateriaal bij abstractere onderwerpen, bijvoorbeeld op de website van Wij de Venen
‘Samen’ staat ook centraal in het logo van Wij de Venen. Een stapeling van blokken maken samen de W van Wij de Venen of de A van academie. Door deze vormen ook als los element in de huistijl in te zetten ontstaat een flexibel systeem. ‘Never a dull’ moment in het scale aan toepassingen dat we voor Wij de Venen realiseerden, maar altijd familie van elkaar.