Strategie, merkidentiteit, huisstijl, illustratie, social media. UX &, UI design, webdevelopment, package design
De broers Nefzi, Dali Boubaker
Veel mensen weten niet dat Tunesië één van de grootste olijfolieproducenten ter wereld is.Tunesische olijven worden overwegend in bulk opgekocht, vermengd met olijfolie uit Europa en verkocht als Spaanse of Italiaanse olijfolie. Tunesische boeren en producenten krijgen hierdoor niet de waardering die hun product verdient en bovendien ook geen eerlijke prijs. En dat wil Sidi veranderen.
Vertaald uit het Arabisch betekend Sidi Heer. Een respectvolle aanspreekvorm, perfect passend bij de beste olijfolie ter wereld. De broers Bezie en Dali Boukaber zetten zich in voor eerlijke en duurzame handel tussen Tunesië en Nederland en brengen dit mooie product naar de Nederlandse markt.
Samen met de mensen van Sidi zijn we op zoek gedaan naar de kern van dit olijfoliemerk. We ontwikkelden een dynamische visuele identiteit waarin we de Tunesische traditie van gastvrijheid en respect combineren met strak Nederlands ontwerp. Het flexibel en speels toepassen van de uit de Tunesische cultuur geleende geometrische vormelementen zorgt voor herkenbaarheid in alle middelen. Een elegante stijl die perfect aansluit bij de kwaliteit van de olijfolie.