Strategie, merkidentiteit, huisstijl, tone of voice, brandbook, beeldbank, iconenset, webdevelopment, merkfilm
Martijn van den Berg, Ans Bouwmans, Frank van Delft, Margriet Veldhuis, Wieke van der Heide
Pensioen, niet iets waar iedereen dagelijks mee bezig is, maar het is wel belangrijk. De wereld wordt steeds gecompliceerder en pensioen staat onder toenemende druk. Gelukkig biedt PGB houvast. Ze zetten zich dagelijks in om angst en onzekerheid weg te nemen en de pensioenwereld begrijpelijk te maken. PGB verandert, groeit en vindt zichzelf steeds opnieuw uit. Ze vernieuwen. En tegelijk willen ze ook blijven wie ze waren. Tijd om de identiteit van Pensioenfonds PGB vast te leggen.
Wijstudio en Pensioenfonds PGB zijn samen met al haar medewerkers op zoek gegaan naar wat Pensioenfonds PGB maakt tot wie ze is. Van klimsessies tot lunchbijeenkomst; met zijn allen hebben we het merk PGB neergezet en verankert.
Het logo is het verbindende element in de nieuwe huisstijl. Als een grafische levenslijn loopt deze door de hele identiteit heen. Op iedere foto werken mensen samen. Zo bouwt PGB aan jouw toekomst.