campagne, buurman uit de brand helpen
Hüseyin Sener, Kay Damen, Isabel Janssen
Door de hoge energieprijzen kwam onze dierbare groenteman Huseyin begin 2023 acuut in de problemen; zijn energiekosten verdrievoudigden. Omdat wij, net als vele andere buren, Hüseyin een warm hart toedragen hebben we anoniem een actie opgezet.
De actie ‘Komkommer je om de buurman’ gaf klanten de mogelijkheid tot het kopen van een komkommer van 5 euro. Met de extra opbrengsten van deze komkommers kon hij zijn extra energielasten betalen.
We ontwikkelde een poster, flyers en stickers voor op de komkommers. De campagne kreeg landelijke erkenning en werd gedeeld via verschillende nieuws- en sociale kanalen. In twee maanden tijd zijn er meer dan 600 extra komkommers verkocht. Dit gaf Hüseyin de rust en ruimte om over te stappen naar een andere energie leverancier.
We zijn supertrots dat de komkommer actie goud en de jury prijs heeft gewonnen bij the European Design Awards 2023 – category self initiated projects.