Strategie, merkidentiteit, communicatie, huisstijl, social media, wervingscampagne, merkvideo, UX design, UI design, webdevelopment, begeleiding Ambassadeurs
Fatima el Amrani, Mourad El Omani, Durk Gardenier, Isabel Janssen, Raffia Karamowa, Noor Mohamed, Odessa Schraa en alle Ambassadeurs Van Amsterdam
Voor een verbonden stad hebben we krachtige en weerbare gemeenschappen nodig. Je verbonden voelen met de stad en haar inwoners zorgt ervoor dat je stad, buurt of wijk een prettigere plek wordt om te leven. Veel jongeren voelen zich niet of nauwelijks onderdeel van Amsterdam. En dat is zonde, want er is in Amsterdam veel jong talent aanwezig die met hun input het beleid van de stad op dit gebied kunnen verrijken.
Op basis van dit gedachtegoed heeft de gemeente Amsterdam samen met Bildung Academie, Young Amsterdam en wijstudio het leiderschapsprogramma Ambassadeurs van Amsterdam ontwikkeld. Hiermee investeert de stad in een duurzame en betekenisvolle verbinding met de opkomende leiders in de diverse gemeenschappen die Amsterdam rijk is.
Zowel het leiderschapsprogramma als de identiteit van AvA zijn samen met verschillende jongeren uit Amsterdam ontwikkeld.
Via creatieve sessies met de ambassadeurs hebben we de basis van de identiteit en communicatie van AvA neergezet. Belangrijke uitgangspunten hiervoor waren trots en Amsterdams. Samen met de redacteuren van AvA hebben we de identiteit vervolgens uitgerold naar de verschillende middelen en campagnes.